luni, 16 decembrie 2019

E mai ieftin să fabrici o sticlă decât s-o reciclezi?

Dragilor, eu chiar nu pot procesa răspunsul la întrebarea asta:
E mai ieftin să fabrici o sticlă decât s-o reciclezi?
Chiar nu înțeleg și vă rog pe voi să mă lămuriți.
M-am dus și eu ca tot omulețul la alimentară.

Cumpărături, firește, de-ale gurii.
Îmi face cu ochiul o sticlă de Tuborg.

Era și-un Becks, dar mai mult îmi place Tuborg.
Chit că beau una la enșpe ani.
Ok, o pun în coș.
Merg la casă.
Achit.
Și întreb casierița dacă sticla are garanție sau trebuie s-o returnez data viitoare când vin să scot aerul din ea.
Adică să cumpăr alta.

Nonșalant, ea-mi răspunde că nu trebuie adusă înapoi la garanție.
”Păi ș-atunci ce fac cu ea?”, întreb eu.
”O aruncați”, zice doamna.

E mai ieftin deci să fabrici o sticlă de sticlă nouă decât s-o speli și să-i dai jos eticheta?
Nu se consumă ceva resurse planetare ca să faci altă pipoașcă de Tuborg?
Energie electrică, apă, alea-alea?
Chiar că nu compilez.

În zilele astea în care toată omenirea se plânge de poluare și de încălzirea globală ca o consecință primară a ei, noi aruncăm sticle la gunoi?
Poate mă lămuriți voi, vă rog, căci chiar nu știu care sunt costurile pentru reciclare.

Or fi mai mari decât cele de fabricare?
Mulțumesc de comentarii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te rog să comentezi utilizând cuvinte decente și din Dicționarul Limbii Române... Orice postare nepotrivită din punct de vedere al celor șapte ani de acasă va fi ștearsă. Mulțumesc