joi, 25 februarie 2016

De ce nu se vor închide supermarket-urile în weekend

Poate că ar fi fost mai corect să scriu ”Motivele pentru care NU se vor închide supermarket-urile în weekend”, dar aș fi tras un titlu de toată pomina...
Știți foarte bine, ați auzit ceea ce se vehiculează.
Pentru a doua oară: închiderea în weekend a supermarket-urilor.
Cicătălea ca să crească vânzarea în piețele agro-alimentare, în care vând basic țărani..
Păi hai să vă spun de ce nu se va face chestia asta. Mai multe motive, după cum spuneam:
1. DREPTUL LA LIBERA ALEGERE - de ce să nu fiu liber să-mi aleg locul din care cumpăr morcovei, ceapă, brânzică de burduf de la mama de-acasă și alte produse, fie ele pomicole sau rădăcinoase;

2. NUMAI ȚĂRANI NU VÂND ÎN PIEȚE - mai vorbim despre armata de intermediari care stau între țăranul care vinde en-gross cu doi bani la poarta casei și cei care vând cu doi lei în piață?
3. FISCALITATEA - și cu asta nu e de glumă!

Păi de câte ori ați primit bon de la piețari???
Cum câștigă statul nostru românesc din impozitul pe venit/profit și TVA?
Pe când la supermarket, totul e fiscalizat!
4. TAXE SALARIAȚI CĂTRE STAT - nici cu asta nu-i de șagă!
Angajații supermarket-urilor sunt plătiți suplimentar în zilele de sâmbătă și duminică.
Nu vor mai câștiga un bănuț în plus, deci le scade și lor salariul.
Le scade lor salariul, scad și taxele plătite de angajator către stat.

Te-ai pune în locul angajatului care câștigă mai puțin? Ți-ar conveni?
Eu nu cred...
5. CALITATEA PRODUSELOR - aici poate mă contraziceți, deși eu sunt un gospodin foarte bun (așa zice nevăstuica mea...)
Din piață nu prea pot alege zarzavatul, căci tanti aia care mă servește pune în tas cam tot ce are pe tarabă, nu-mi alege bobul de neghină...
Pe când la supermarket îmi aleg singur produsele din ladă...
Or fi ele de import, dar parcă și alea din piață tot de import sunt. Mare parte, nu toate. Cu excepția celor de sezon. Uneori...
6. LEGISLAȚIA EUROPEANĂ - de care se vor prevala cu siguranță patronii supermarket-urilor.
7. PERISABILITATEA PE CARE O PREZINTĂ PRODUSELE - păi e de rău de tot și aici: Supermarket-ul nu va mai cumpăra și expune la raft produsele care se pot strica în zilele de weekend!
Să zicem că eu sunt producător de lapte.
După ce mă mulg bine și mă pasteurizez (sic...!), aranjez cu supermarketul de mă pune pe raft.
Și lăpticul meu se face brânză fix în weekend sau în ziua de luni.
Îi expiră valabilitatea.
Păi eu nu pierd din bunuți?
Nu-mi convine, nu-i așa!?
Bașca mai fac un drum și cheltui motorină să-mi recuperez produsele, pe care le duc la fermele de porci sau le distrug mai-știe-cine pe unde... Și distrusul ăsta mă costă!
8. PROFITUL SUPERMARKET-URILOR - va scădea în mod evident. Și iar pierde statul român din taxele pe care NU le mai ia de la ei...
Deci sunt multe care trebuie luate în calcul.

Așa că hai să ne gândim bine ce propunem prin Parlament și asupra cărui subiect ne dăm cu părerea.
Nu numai în acest caz. Ci în general.
Mai jos e loc de comentarii.
Dar decente, vă rog mămos!
Numai bine!
Claudiu Costea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te rog să comentezi utilizând cuvinte decente și din Dicționarul Limbii Române... Orice postare nepotrivită din punct de vedere al celor șapte ani de acasă va fi ștearsă. Mulțumesc