vineri, 26 februarie 2016

Greșeala Ion Iliescu

Titlul este scris intenționat fără pronumele personal ”lui”.
Poate vă așteptați ca eu să fi scris ”Greșeala lui Ion Iliescu”, dar am spus bine.
În viziunea mea, firește...
Căci eu consider că Ion Iliescu a fost una dintre cele mai mari greșeli ale istoriei României.
Am această convingere încă de când l-am văzut la televizor, în decembrie 1989.
Am știut încă de pe-atunci că țara noastră va bate pasul pe loc, trăind într-un cvasi-comunism de proveniență sovietică.
Și când am văzut și rezultatul primelor alegeri libere, am vrut să plec din țară.
M-au ținut doar legământul nescris făcut cu glia strămoșească și dorința de a fi în continuare aproape de neamurile mele.
Deschid subiectul după ce ieri - 25 februarie 2016 - l-am urmărit la televizor făcând declarația stupefiantă cum că ar trebui să ne vedem de viețile noastre, să nu mai dezgropăm trecutul.
Se referea la evenimentele din 1989 și la ”mineriadă”.
Necuviincioasă și deplasată afirmație.
Vă puneți în locul celor decedați, al celor bătuți și al celor ce le-au fost alături până atunci și cărora le e dor de cei pe care nu-i mai au?
S-a dovedit astfel că senzația pe care am avut-o în decembrie 1989 a fost reală și întărită după mai bine de 26 de ani.
Și tare stau și mă gândesc: oare care ar fi fost viitorul României, pe ce drum am fi luat-o dacă nu ar fi fost Ion Iliescu în istoria noastră?
Dacă ar fi venit atunci Regele Mihai înapoi?
Dacă românii ar fi votat un alt președinte?
Nu vom ști niciodată.

Știm doar că nu merităm anii pierduți alături de domnia sa...
Păcat de ei.
Și de noi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te rog să comentezi utilizând cuvinte decente și din Dicționarul Limbii Române... Orice postare nepotrivită din punct de vedere al celor șapte ani de acasă va fi ștearsă. Mulțumesc